Thursday 22 January 2015

Sambungan Day 10 : Coronet Peak, Queenstown

Semasa mula-mula mencari tempat penginapan, nampak papan tanda Coronet Peak. Selesai check in, makan, urusan laundri etc, kami ke Coronet Peak. Simpang naik ke Coronet Peak lebih kurang 5/6 km. 
Dari simpang untuk naik ke atas, memang agak menggerunkan. Kiri kanan gaung u. Kecut tak kerut perut. Tapi Nafwal kontrol berani berjaya memandu hingga ke atas. Lagi mencabar dari memandu ke Milford Sound!


Kami pun tak tahu apa sebenarnya yang ada di Coronet Peak. Apabila jiran sebelah bilik kata pemandangan dari atas Coronet Peak menakjubkan, kami pegi ajelah.
Rupa-rupanya ini tempat orang main ski. Kami datang musim spring memang sah sahlah tak ada salji. Tapi tak sia-sia kecut perut dalam kereta ke sini sebab pemandangan seolah-olah lukisan.

Gambar tidak diedit. Pemandangan dari tempat letak kereta.
 Pemandangan dari tempat yang sama semasa musim sejuk. Gambar aku cilok dari blog orang hehehe.

Chair lift yang digunakan untuk membawa pemain ski ke puncak. Ditutup semasa kami datang :(
Yang ada cuma extreme mountain bikers. Kuat sungguh kaki mereka ni.

Chair lift semasa musim sejuk.

Turun dari Coronet Peak, kami merayau sekejap di kawasan perumahan yang ada di sekitar.

Kotak pos yang beraneka warna dan bentuk. Comel aje.
Kawasan perumahan di sini rata-ratanya sunyi tidak ada orang berjalan-jalan di luar. Agaknya disebabkan cuaca yang sejuk walaupun pada musim spring, menyebabkan orang lebih suka berada di dalam rumah kot.

Selesai merayap, masa untuk balik ke bilik dan makan dan makan dan makan lagi.





No comments:

Post a Comment

Krabi Hari Ketiga

Sewa dan naik motor? Macam berani ajelah. Walhal dalam seumur hidup, baru sekali aku naik motor. Itupun tak sampai 1 kilometer :D Ok pengala...