Monday 22 July 2013

Iftar Ramadhan lagi

Dari makanan Thai ke makanan rasa Malaysia pula. Pada asalnya, restoran ini namanya Grandmama's Kitchen, tapi kini telah ditukar nama pada Grandmama's. Samaada 'rebranding' atau memang telah bertukar...wallahualam. Tapi kalau berdasarkan hiasan dalaman, sah bertukar. Sedapkah makanan di sini? Ikut citarasa masing-masing. Aku dengan cara aku...makan apa yang ada tanpa banyak merungut :). Paling menyampah dengan orang yang banyak songeh pasal makanan. Kalau tak suka, diam dan jangan makan :)

Grandmama's terletak di Lot 6-01 Pavilion. Maksudnya, di tingkat 6 lah. Hebat tak hebat nenek menunggang motorsikal berkuasa tinggi ini. Pakai kebaya nyonya lagi tu...



Ada pilihan set untuk berbuka puasa





Kuih tradisional dan kurma yang diberi percuma.

Air kelapa yang tak berapa muda sangat

Beef with cashew nut in black pepper
Sweet & sour chicken.....masakan ala cina.


Sun Kong beancurd.

Sambal petai prawns. Tak pandai makan petai...makanya aku hanya menangguk udang sahaja.

Fish head curry hot pot. AE sangat suka makan kari kepala ikan. Tiba-tiba teringat pula pada dia :'(

Asparagus oyster sauce. Inipun antara sayur kegemaran AE. Bezanya dia lebih suka kalau ada udang atau oyster. Abangku oh abangku...kenapalah dikau memesan lauk-lauk ini :'(

Haikal jadi pelik sebab aku mesti menangkap gambar setiap lauk kami. 
Haikal : Kenapa aunty suka ambil gambar makanan?
Aku : Saja suka-suka.


No comments:

Post a Comment

Krabi Hari Ketiga

Sewa dan naik motor? Macam berani ajelah. Walhal dalam seumur hidup, baru sekali aku naik motor. Itupun tak sampai 1 kilometer :D Ok pengala...